Target Users:
Users currently running TOS 7.0.0746 or later versions.
Note:
If your TOS version is TOS 6, please refer to the TOS 7 update instructions first.
Important: This update is only applicable to TOS 7.0.0746 and newer. Users with older versions must first upgrade to 7.0.0746 before applying this update.
Here, we sincerely thank @Alak, @rfbjr, @ambul, @Crashoveride, @Gremlin, @Flyingbike, @crisisacting, @Pe6yc, @mnewland, @apvm, @DmMc, @sianderson, @Asdrubal, @Nitrokalel and others for your sharing and feedback. Your support helped us quickly identify and fix multiple issues.
Release Notes:
This update adopts a phased gray release strategy to ensure stability across different device models and network environments.
Phase 1 (Starting Today): The manual update package is now available for download on our forum. It will be rolled out in batches based on system version, device model, and region.
Phase 2 (In One Week): The full online push will officially begin. At that time, all users will receive an update notification and can complete the update by following the on-screen prompts.
Update Notes
Bug Fixes:
1. Fixed the issue where the system might display the "Deleting" status for a long time when restarting after deleting the cache.
2. Fixed the issue where multiple message notifications might be triggered when a hot spare disk automatically takes over during storage pool degradation.
3. Fixed the issue where the disk page might display "Failed to retrieve data" after a disk was removed.
4. Fixed the issue where the storage pool might display an incorrect number of member disks after a disk was removed from the pool and a hot spare disk took over.
5. Fixed the issue where the page automatically scrolled up when customizing the SMB configuration.
6. Fixed the issue where OTP verification was still required at the next login after a trusted device had been selected.
7. Fixed the issue where the task progress might go backwards when copying files.
Important Information:
1.Updating the system theoretically will not affect the data on your hard drives, but for safety, please make sure to back up your data in advance.
2.Before updating, ensure that your primary volume (usually volume1) has at least 3GB of available space. Insufficient storage space may cause the update to fail.
3.After the update, the IP address of your TNAS may change. Please use the TNAS PC desktop client to search for and reconnect to the device.
Update Procedure:
1.Download TOS 7.0.1225 update package (Due to the need to optimize the temperature alarm strategy for certain device models, the update package will be re-released after optimization is completed.);
2.Go to TOS > Control Panel > General Settings > System > Update;
3.Select "Manual Update" and upload the downloaded update package file;
4.Follow the prompts to complete the update;
5.After the system update is complete, please refresh your browser;
6.The TNAS IP address may change after the update. If you cannot connect to your TNAS using the previous IP address, use the TNAS PC client to search for the new IP address;
Client Downloads:
1. Download TNAS PC 5.2.548 for Windows OS.
- MD5: 72701B52336AF9FD8B97A6BE9D5D5A7C
2. Download TNAS PC 5.2.548 for macOS (x86 architecture).
- MD5: BAA63A179C43F73965EA9C31EEB9D61E
3. Download TNAS PC 5.2.548 for macOS (ARM architecture).
- MD5: BB933DA867058884C4ADFE44EAD24AFC
4. Download TNAS PC 5.2.548 for Linux.
- MD5: 06FE93F9FFE47147854A34F28D57FCC2
5. TNAS mobile for Android: Please search for "TNAS mobile" in the app store to install.
6. TNAS Mobile for iOS: Please search for "TNAS mobile" in the App Store to install.
TOS 7.0.1225 (x86) Official Release Update
TOS 7.0.1225 (x86) Official Release Update
To contact our team, please send email to following addresses, remember to replace (at) with @
Technical team: support(at)terra-master.com (for technical support)
Service team: service(at)terra-master.com (for purchasing, return, replacement)
Technical team: support(at)terra-master.com (for technical support)
Service team: service(at)terra-master.com (for purchasing, return, replacement)
- crisisacting
- Silver Member
Re: TOS 7.0.1225 (x86) Official Release Update
Updated stand-alone TNAS without any problems; will await second phase for testbed TNAS units.
Bonjour,
J'ai mis à jour mon système et tout s'est bien passé.
Par contre, il y a un autre petit détail qui me perturbe un peu :
Lorsque que Je me déconnecte de la session sur mon navigateur et que je retombe sur l'écran de connexion, le "focus" n'est pas sur le champ où l'on saisit le nom d'utilisateur. Il faut appuyer sur la touche "Tab" pour y accéder au lieu de pouvoir directement saisir le nom.
C'est un problème minime, mais qui ne se produisait pas sur TOS 6.
Du fait de l'absence de "focus", mon navigateur ne me propose plus dans une liste déroulante les utilisateurs qu'il a en mémoire (Firefox).
Globalement, ce n'est pas du tout bloquant, mais cela demande un peu plus de temps pour se connecter : un clic droit sur la zone, une sélection dans le menu contextuel afin d'avoir l'option "utiliser le mot de passe enregistré", puis enfin avoir les choix affichés. Lorsque l'on se connecte souvent, c'est agaçant.
Je ne sais pas si je m'exprime bien et que je suis clair, mais lorsque vous aurez un peu de temps...
Pour le reste, tout est impeccable avec cette nouvelle version et avec mes usages.
Encore merci à votre équipe !
J'ai mis à jour mon système et tout s'est bien passé.
Par contre, il y a un autre petit détail qui me perturbe un peu :
Lorsque que Je me déconnecte de la session sur mon navigateur et que je retombe sur l'écran de connexion, le "focus" n'est pas sur le champ où l'on saisit le nom d'utilisateur. Il faut appuyer sur la touche "Tab" pour y accéder au lieu de pouvoir directement saisir le nom.
C'est un problème minime, mais qui ne se produisait pas sur TOS 6.
Du fait de l'absence de "focus", mon navigateur ne me propose plus dans une liste déroulante les utilisateurs qu'il a en mémoire (Firefox).
Globalement, ce n'est pas du tout bloquant, mais cela demande un peu plus de temps pour se connecter : un clic droit sur la zone, une sélection dans le menu contextuel afin d'avoir l'option "utiliser le mot de passe enregistré", puis enfin avoir les choix affichés. Lorsque l'on se connecte souvent, c'est agaçant.
Je ne sais pas si je m'exprime bien et que je suis clair, mais lorsque vous aurez un peu de temps...
Pour le reste, tout est impeccable avec cette nouvelle version et avec mes usages.
Encore merci à votre équipe !
Thank you for your positive feedback and support for this update!
Your description is very clear, and your suggestion is spot-on.
We have documented this interaction optimization detail and forwarded it to our product team to evaluate improving the focus behavior in future releases.
Thank you once again for your attentive feedback and continued support for TOS!
---
Merci pour votre retour positif et votre soutien concernant cette mise à jour !
Votre description est très claire et votre suggestion est particulièrement pertinente.
Nous avons bien consigné ce détail d'optimisation d'interaction et l'avons transmis à notre équipe produit afin d'évaluer l'amélioration du comportement du focus dans les prochaines versions.
Merci encore pour votre retour attentif et votre soutien continu à TOS !
To contact our team, please send email to following addresses, remember to replace (at) with @
Technical team: support(at)terra-master.com(for technical support)
Service team: service(at)terra-master.com(for purchasing, return, replacement, RMA service)
Technical team: support(at)terra-master.com(for technical support)
Service team: service(at)terra-master.com(for purchasing, return, replacement, RMA service)
All four devices updated w/o issues.
F6-424 & F4-425 Plus at 7.0.1278
F4-424 Pro (x2) at 7.0.1278
D4-320 (Offline until I can afford more HDDs)
Updated just now, i use Brave browser, no problem with auto log in (username and password no need to type in), not sure if there is any problem yet. Will report if there is any.
F4-424
Two D4-320
Two D4-320
Vous avez raison. Je viens d'essayer avec Edge et son gestionnaire de mots de passe. Cela semble fonctionner également malgré le Focus déplacé. Il est donc important de tester avec Firefox pour reproduire le problème.
Je suppose que les gestionnaires fonctionnent différemment selon les navigateurs. Je précise donc que sous Firefox tout fonctionnait bien avec TOS 6 et que la fonctionnalité est "cassée" avec TOS 7. J'ai bien sur essayé de supprimer les comptes enregistrés via le gestionnaire de mot de passe pour les recréer ensuite, mais si j'ai pu le faire sans souci, le problème à persisté : il ne propose plus la liste déroulante avec les différents comptes et il faut passer par le menu contextuel...
Merci de vos essais avec "brave" ^^
Cordialement à tous.